درمان کمر درد

توسط کمردرددر 12 جولای 2021

در این روزگار ماشینی که در محل کار یا تحصیل مجبور به نشستن های طولانی هستیم، بسیاری از ما و اطرافیان‌مان درگیر کمر درد شدند. برای پیشگری و درمان کمر کمر درد با ما همراه باشید

علت کمر درد

با شناخت دلایل کمر درد علاوه بر شناخت ریشه کمر درد خود، سلامت و زندگی بهتر عزیزانتان را هم تضمین کنید. فراگیرترین زمینه های آغاز درد در کمر عبارت است از:

• ضربه
  • آرتروز
  • اضافه وزن
  • نشستن بد
  • ایستادن بد
  • پارگی دیسک
  • ضعف عضلات
  • پوکی استخوان
  • خم شدن تکراری
  • حالت خواب اشتباه
  • آوردن فشار طولانی
  • سرطان ستون فقرات
  • کم عرضی کانال نخاعی
  • فعالیت سنگینی ناگهان
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • و…

ناگفته نماند که ورزشکاران حرفه‌ای برای انجام ورزش بدون خطر آسیب دیدن کمر، باید تحت نظر فیزیوتراپیست ورزشی تمرین کنند. البته که معمولا درد کمر در افراد بی تحرک و با وضعیت بدنی اشتباه که مجبور به نشستن های زیاد هستند دیده می‌شود.

درمان کمر درد با فیزیوتراپی

کمر درد عوامل زیادی برای ایجاد شدن دارد. هر کدام از موارد سیاتیک، درد مزمن کمر، بی‌ثباتی مربوط به زایمان، تریگر پوینت، اسپوندیلوز و… فهرست طولانی درد های قابل درمان کمر درد توسط فیزیوتراپی را تشکیل می‌دهد.

خبر خوبی که ما به شما می‌دهیم این است که بیشتر کمر درد ها قابلیت درمان شدن ظرف نهایتا چند هفته را دارند که در مواردی به چند روز سرعت میابد. حتی درمان کمر درد های طولانی که زندگی را تلخ کرده است با فیزیوتراپی شدنی است.

یکی دیگر از مزیت های فیزیوتراپی این است که آسیبی ندارد و به جای درمان های با نتیجه کوتاه مدت و زودگذر، اثر بخشی طولانی دارد.

درمان کمر درد چند ساله

دردها گاها قابل تحمل هستند که پشت گوش انداختن درمان را در پی دارند اما روزی می‌رسد که درد کمر آنقدر زیاد می‌شود که دیگر نفس برای آدم باقی نمی‌گذارد! موارد بسیاری در کلینیک دکتر مزین داشتیم که حتی پس از ۵ یا ۱۰ سال(!) رنج کشیدن یا تحمل هزینه استفاده از راهکار های متنوع به ما مراجعه کرده اند. (درمان از زبان این بیماران در بخش چندرسانه‌ای سایت)

درمان کمر درد با فیزیوتراپی

درمان درد کمر با لیزر

دستگاه های مختلفی برای کاهش درد کمر استفاده میشود که می توان به جریان الکتریکی که تحریک الکتریکی میکند یا دستگاه اولتراسوند و آی آر اشاره کرد. در این روش فیزیوتراپی از دستگاه با فناوری لیزر استفاده می‌شود تا زمان درمان را تشریع ببخشد. یکی از راه های درمان درد کمر استفاده از لیزر پرتوان است.

درمان درد کمر با ماساژ

ماساژ علاوه بر خاصیت طب سوزنی، موجب افزایش جریان خون در بدن هم می‌شود. همانطور که می دانید، با بالا رفتن گردش خون، حجم مواد مغذی که به ناحیه در حال ترمیم می‌رسد هم تقویت می شود.

درمان درد کمر با طب سوزنی

متخصص دسته های عصبی را هدف قرار می‌دهد و موجب کاهش فشار به اعصاب می‌شود تا درد تسکین یابد. از روش سوزن خشک که جز موارد درمان دستی فیزیوتراپی است، در درمان کمر درد استفاده می‌شود.

درمان درد کمر با ورزش درمانی

ورزش نقش پررنگی در بهبود درد کمر دارد به شرطی که ورزش اصولی و صحیح باشد که اتلاف وقت یا افزایش دهنده نارضایتی نباشد. برای بهبود کمر درد با ورزش نیاز است که ورزش ها توسط فیزیوتراپیست ارائه و نظارت شود.

نکته مهم در درمان کمر درد این است که بی‌تفاوتی نسبت به درد های کم، منجر به هزینه و درد های شدید می‌شود پس باید سرعت را در رجوع به فیزیوتراپیست افزایش دهیم.

فیزیوتراپی کمر در تهران

مرکز فیزیوتراپی دکتر مزین با ارائه انواع خدمات فیزیوتراپی از جمله فیزیوتراپی کمر، آماده پذیرش انواع بیماران با درد کمر است. برای فیزیوتراپی کمر در تهران به ما مرجعه کنید

سعادت آباد، صرافهای جنوبی، خيابان ٣١شرقی، پلاک ٨- واحد ٨ – طبقه ٤

02188689813 – 09198049060

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.