خار پاشنه

خار-پاشنه

خار پاشنه چیست؟

از خودتان یک تست بگیرید:

۱. آیا تا به حال احساس سوزش، سوزن سوزن شدن یا ضربان و تپش را در پاشنه یا کف پای خود تجربه کرده‌اید؟

۲. آیا تا به حال هنگام صبح احساس درد در پاشنه یا کف پای خود را تجربه کرده‌اید؟

۳. آیا در فعالیت‌های شدید جسمی بیستر از ۳ روز در هفته شرکت می‌کنید؟

۴. آیا شما دارای کف پای صاف با قوس زیاد هستید؟

۵. آیا سن شما از ۴۰ سال بیشتر است؟

اگر یکی از موارد بالا را تا به حال تجربه کرده‌اید، احتمالا دچار التهاب کف پا یا خارپاشنه هستید.

التهاب کف پا چیست؟

در قسمت زیرین پا بافت این نان و فنری شکل قرار دارد که با آسیب دیدن این قسمت التهاب در کف پا ایجاد می شود علائم بارز آن شامل درد ضربان دار و تیز در قسمت پاشنه پا در کف پا است غالباً این حس را در هنگام پایین آمدن از تخت هنگام صبح تجربه می کنید.

ممکن است در ترم بهمن و سوزش آن را در این هنگام تجربه کنید افراد مبتلا به این بیماری غالباً میانسال، ورزشکار، یا افرادی هستند که در شغل هایی هستند که در طول روز زیاد می ایستند درمان های اولیه چگونه پزشک میتواند به من کمک کند؟

فیزیوتراپی شاک ویو تراپی و ماساژ درمانی در تمرینات درست می تواند به بازگرداندن مکانیزم های مفصل برای کاهش تنش و ازبین بردن برق کمک کنند. همچنین کفی های طبی ، کلینت شبانه و انجام تمرینات کشش ربات ها جزو اجزا اصلی درمان هستند.

در صورت عدم پاسخ مناسب به درمان ممکن است روش های درمانی تکمیلی مانند سوزش خشک (dry needing) نیز اعمال شود در نظر داشته باشید درمان‌های فوق ۶ تا ۱۲ هفته زمان می‌خواهد تا باعث بهبودی شما شوند.

درمان-خار-پاشنه

درمان خارپاشنه

کفی طبی چگونه می‌توانند به التهاب کف پای من کمک کنند؟

کفی طبی می‌توانند با افزایش ارتفاع پاشنه و حمایت پا به طور چشمگیری به کاهش درد و ورم کمک کنند . همچنین کفش و کفی های قوسی به قرارگیری پاشنه ها در جای درست برای درمان و بهبود بلندمدت و جلوگیری از هدر رفتن آن در آینده کمک می‌کنند.

درمان قطعی خار پاشنه

فیزیو تراپی چه نوع ورزشی باید انجام دهم؟

ورزش درمانی و ماساژ غلاف کف پا به همراه شاک ویو تراپی متمرکز می‌تواند باعث درمان پا درد شود. تمرینات می توانند در مطب پزشک به دنبال آن در خانه انجام گیرند. سرما و گرما درمانی هم می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند غالباً ورزش های ایزی او پیشنهاد می شوند . با پزشک خود صحبت کنید. فاسیا کف پا و تاندون آشیل را قبل از فعالیت بکشید اگر شما دونده هستید بر روی سطوح نرم بدوید. بهبود و درمان بهبود و درمان می‌تواند به صورت کند ، به طور معمول بین ۲ تا ۴ ماه صورت گیرد.

برنامه مراقبتی پزشک خود را به دقت دنبال کنید. بدون درمان، ممکن است علائم باقی بمانند و با کاهش فعالیت های شما باعث اختلال در کل سیستم بدن انسان شود. ناراحتی قلبی و بالا رفتن چربی و قند خون از عوارض کاهش فعالیت بدنی به دنبال پا درد است حدود ۹۰ درصد از بیماران به این روش درمان پاسخ مثبت می دهند. ترکیب روش های درمانی که توضیح داده شده موثرترین راه درمان است.

دپارتمان تخصصی فیزیوتراپی و آسیب ورزشی مزین

آدرس مرکز درمانی فیزیوتراپی مزين :

١) سعادت آباد، صرافهای جنوبی، خيابان ٣١شرقی، پلاک ٨- واحد ٨ – طبقه ٤
٢) تهران، بام سعادت آباد، بلوار حق شناس، برج آرک طبقه همکف