مگنت تراپی در منزل

۱۵ آذر ۱۴۰۲

یکی از انواع روش‌های درمانی در فیزیوتراپی، مگنت تراپی است. مگنت تراپی در فیزیوتراپی به عنوان روشی برای درمان انواع بیماری‌ها کاربرد دارد؛ زیرا طی استفاده از این روش، پرتوهای مغناطیسی به داخل سلول نفوذ و از عملکرد مناسب بافت‌ها پشتیبانی می‌کنند. این روش برای درمان بیماری‌های استخوان و مفصل‌ها، پوکی استخوان، بیماری‌های مخصوص خانم‌ها و بیماری‌های پوستی کاربرد دارد. مگنت تراپی با اثرات ضد التهابی، ضد درد و ضد ادم همراه است.

مگنت تراپی در منزل

کلینیک فیزیوتراپی سعید مزین آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل در شهرهای تهران، کرج و رشت می باشد. شما میتوانید برای استعلام هزینه مگنت تراپی در منزل با کارشناسان کلینیک فیزیوتراپی سعید مزین تماس حاصل نمایید:

نظرات در مورد مگنت تراپی

با توجه به غیر تهاجمی بودن و نداشتن عارضه بعد از درمان، بیش‌تر بیماران از مگنت تراپی رضایت داشتند. اما یکی از نکات مهمی که باید درباره این روش در نظر داشته باشید، مراجعه به بهترین فیزیوتراپیست است. اگر فیزیوتراپیست دانش کافی در این زمینه نداشته باشد، قطعا درمان شما با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

برای مثال پزشک باید از بیماران دارای باطری قلب بخواهد این روش درمانی را استفاده نکند؛ زیرا ممکن است منجر به مرگ بیمار شود. دکتر سعید مزین با تجربه کاری بالا و دانش تخصصی در فیزیوتراپی و گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی در شاخه‌های این رشته، می‌تواند شما را در استفاده از مگنت تراپی راهنمایی کند و در صورت نیاز، درمان بیماری شما را با این روش انجام دهد.

مگنت تراپی زانو

زانو یکی از مفصل‌های بزرگ بدن است که بخش زیادی از وزن بدن را تحمل می‌کند. همچنین به عنوان یک مفصل عمقی در بدن کاربرد دارد. یعنی فیزیوتراپیست دسترسی کمی به داخل مفصل دارد. از آنجایی که خیلی از دستگاه‌های فیزیوتراپی عمق نفوذ کمی دارند، از روش مگنت تراپی برای درمان درد زانو استفاده می‌شود. فیزیوتراپیست برای مشکلاتی مانند موارد زیر از مگنت تراپی در فیزیوتراپی استفاده می‌کند:

هزینه مگنت تراپی

هزینه مگنت تراپی برای تمام بیماران یکسان نیست؛ زیرا عوامل مختلفی مانند وضعیت بیمار، تعداد جلسات، مهارت و تجربه فیزیوتراپیست، موقعیت مکانی کلینیک و نواحی تحت درمان روی هزینه نهایی آن تاثیر می‌گذارند. همچنین در مرکز فیزیوتراپی خانه سلامت، مگنت تراپی در کلینیک و برای بیماران با شرایط خاص در منزل انجام می‌شود. بنابراین هزینه مگنت تراپی در منزل هم فرق دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره قیمت و نوبت دهی با کلیک روی گزینه پایین با ما در ارتباط باشید.

مگنت تراپی برای دیسک کمر

دیسک کمر در بیماران با بروز درد زیادی همراه است. حتی این درد علاوه بر کمر در پاها هم احساس می‌شود. یکی از دلایل تجویز مگنت تراپی برای دیسک کمر، همین تسکین درد است؛ زیرا میدان‌های مغناطیسی، جریان خون را افزایش می‌دهند و اندورفین را آزاد می‌کنند. اندورفین نوعی هورمون ضد درد است که به تسکین درد بیماران دارای دیسک کمر کمک می‌کند. مگنت تراپی در این بیماران، التهاب را کاهش می‌دهد و روند بهبود آن‌ها را سرعت می‌بخشد.

فواید انجام مگنت تراپی

• کاهش درد
  • کاهش التهاب و ادم بافت ها
  • کمک به درمان درد های مفصلی و عضلانی
  • تسریع بازسازی بدن پس از آسیب دیدگی
  • تحریک ساخت و ترشح هورمون های ضد درد
  • کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلانی
  • تسریع بهبودی پس از آسیب های ورزشی
  • تسریع جوش خوردن استخوان ها پس از شکستگی
  • افزایش فاگوسیتوز و متابولیسم سلولی
  • تسریع روند بهبودی زخم ها
  • کاهش دوره نقاهت پس از آسیب دیدگی و بیماری
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود کیفیت خواب
  • افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت با
  • کمک به اتساع عروق خونی
  • ترمیم آسیب های استخوانی
  • کمک به خروج مواد زائد و سمی از بدن
  • تحریک کلاژن سازی
  • بهبود تبادل یونی و سلولی (افزایش انتشار يون كلسیم از سلول ها)
  • افزایش جذب پروتئین

موارد کاربرد مگنت تراپی

• آرتروز مفاصل (آرتروز کمر – آرتروز زانو و…)
  • آسیب و درد عصب سیاتیک
  • سندرم تونل کارپال
  • انواع شکستگی و دررفتگی
  • عفونت مفاصل
  • التهاب مفاصل
  • آرتریت روماتوئید
  • بیماری های خونی
  • برخی از انواع سرطان
  • پوکی استخوان
  • اختلالات سیستم ایمنی بدن
  • اختلال خواب
  • فیبرومیالژیا
  • زخم های فشاری
  • سردردهای میگرنی
  • ام اس
  • بیماری های پوستی
  • فشار خون مزمن
  • پس از جراحی های ارتوپدی
  • افسردگی

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی روشی پرکاربرد در فیزیوتراپی است که در درمان و تسکین دردهای مفصلي ، عضلاني و … مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش درمانی علاوه بر تسکین درد به تسریع روند بهبودی بدن و ترمیم آسیب ها نیز کمک می کند.

مگنت تراپی در واقع استفاده از امواج الکترومغناطیس برای اهداف درمانی است.

مگنت تراپی روشی ایمن و غیر تهاجمی است که به دلیل فواید زیاد آن در کلینیک های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از مراجعان می توانند از مزایای آن بهره مند گردند.

در این روش امواج مغناطیسی بر بافت های آسیب دیده مانند استخوان، عضلات، تاندون ها و اعصاب تاثیر گذاشته و به روند بهبودی آسیب های ایجاد شده کمک می کند.

مگنت درمانی به بهبود عملکرد مفاصل بدن کمک کرده و می تواد از اعمال جراحی غیر ضروری جلوگیری کند.

در طی درمان با مگنت از انرژی مغناطیسی بر روی پوست یا در نزدیکی آن استفاده می شود.

امواج مغناطیسی سبب بهبود گردش خون در عروق و مویرگ های کوچک می شود که به خروج موثرتر مواد زائد از سلول ها و کاهش دردهای مفصلی _عضلانی کمک می کند.

بهبود گردش خون که در نتیجه درمان با مگنت ایجاد می شود منجر به انتقال بهتر و بیشتر مواد مورد نیاز متابولیسم سلولی به سلول ها و بافت های بدن می شود.

زنان در دوران بارداری، افرادی دارای ضربان ساز مصنوعی در قفسه سینه ، مبتلایان به بیماری های عفونی و خونی مزمن و مبتلایان به مشکلات غددی نباید تحت درمانی با این روش قرار بگیرند.

تعداد جلسات درمانی بسته به شدت آسیب و بیماری و تشخیص فیزیوتراپیست متفاوت خواهد بود.

لازم بذکر است خدمات فیزیوتراپی از جمله مگنت تراپی تنها باید در کلینیک های فیزیوتراپی و تحت نظارت مستقیم فیزیوتراپیست انجام بگیرد تا امکان هرگونه عارضه ای به حداقل برسد.

تلفن های تماس: