۵ راهکار تا خداحافظ کمر درد

توسط درمان دیسک کمر, ویدئوهای فیزیوتراپیدر 25 سپتامبر 2021

نکته هایی که می‌گم رو حتما رعایت کن و یادداشت کن (به گوش خودت بسپار) که اگر این نکات رو رعایت کنی، می‌تونی برای همیشه از کمر درد راحت بشی

درمان درد کمر

نوشیدن آب

اولین نکته برای درمان درد کمر، نوشیدن آب است. روزانه حداقل باید بین ۳ تا ۵ لیتر آب بنوشیم زیرا دیسک بین مفصلی ما از آب تشکیل شده. نوشیدن آب باعث میشه شرایط بدمون رو یک مقدار بهتر کنیم.

اصلاح کمر و گردن

نکته دوم اصلاح کمر و گردن است. اگر کسی رو می‌شناسید که می‌تونه کمر، گردن و ستون فقرات شما رو اصلاح کنه، حتما بهش مراحعه کنید اما اگر نمی‌شناسید، این بخش رو می‌زاریم کنار.

تقویت عضلات آسیب دیده

نکته سوم قوی کردن عضله های آسیب دیده و کمر و فیله خودمون است که با این کار فشار دیسک بین مفصلی را از بین می‌بریم. زیرا عضلات مهره های ما را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند که دیسک بیرون بزنه به جلو و یا طرفین. پس اگه عضلات خودت رو قوی کنی، مطمئن باش فشار روی دیسک برداشته میشه.

کشش عضلات آسیب دیده

نکته دیگر برای درمان کمر درد، کشیدن عضلات آسیب دیده و یا عضلاتی که در ناحیه ستون فقرات کمری و گردنی ما قرار داره. پس اگه بررسی کنیم و پیدا کنیم که کدام عضله کوتاه شده و آن عضله را کش دهیم خیلی می‌تونه شرایط بد کمر ما رو بهتر کنه. زیرا نیروی بیش از حد از عضله بر روی مهره ها را بر می‌دارد که دیسک نفس راحتی بکشد.

فیزیوتراپی

نکته آخر درمان درد کمر فیزیوتراپی است. ما در فیزیوتراپی به تعداد بیماری های کمر، درمان داریم. در تجربه شخصی خودم، هیچکسی از بیمار های من که با مشکل کمر درد مراجعه کردند، نشده که من درمان نکنم و بدون درد خارج نشن! پس به تعداد افراد که دچار کمر درد شدند، تعداد مشخص و معینی از درمان ها وجود دارد و فیزیوتراپی بسیار می‌تونه کمک کنه به شما که بدون جراحی از شر درد های ناحیه کمرتون خلاص بشید

فیزیوتراپی کمر درد در تهران

مرکز فیزیوتراپی دکتر مزین آمادگی دارد که کمر درد را بوسیله فیزیتراپی در تهران رفع کند.

اگه خودت کمر درد داری یا کسی و میشناسی که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنه تا آخر این پست رو ببین و برای دوستات بفرست تا اونا هم ببینن و برای همیشه از شر درد های کمر رها بشن.

مخلصیم یاعلی

————————————–

‌ ‌

* عضو بنیاد ملی نخبگان
* رتبه ١ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
* رتبه ٢ آزمون تخصصي فيزيوتراپي
* متخصص فیزیوتراپی ورزشی از دانشگاه علوم پزشكی تهران
* بورد تخصصي منوال تراپی از دانشگاه جورجيا آمريكا
* بورد تخصصی فیزیوتراپی از آمریکا

آدرس مركز:
سعادت آباد -خيابان صرافهاي جنوبي-خيابان ٣١شرقي_پلاك٨-واحد٨-طبقه٤

تلفن فیزیوتراپی در تهران:

09198049060

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.