درمان بورسیت پاشنه پا

با انجام حرکت‌های ساده و پرهیز از موارد ایجادکننده این بیماری می‌توان درمان بورسیت پاشنه پا را امانپذیر  کرد. درمان بورسیت پاشنه پا به علت درد شما در این ناحیه بستگی دارد که شامل موارد زیر هستند.

درمان بورسیت پاشنه پا با ارتزها

محدود کردن حرکت پاشنه پا به وسیله ارتزها، باعث ایجاد فرم مناسب راه رفتن و کاهش تحریک در پاشنه پا می‌شود. فیزیوتراپیست این ارتزها را به‌صورت سفارشی سازی شده متناسب با فرم پای شما می‌سازد.

فیزیوتراپی بورسیت پاشنه پا

با کشیده شدن تاندون آشیل، فشار از روی بورس پاشنه پا برداشته می‌شود. فیزیوتراپیست با کشش ساق پا، پاشنه پا و کشش انگشت به دیوار به تسکین درد ناشی از بورسیت در پاشنه پا کمک می‌کند. انجام تمرین‌هایی برای مچ پا، ساق پا و پاها باعث تقویت تاندون آشیل و نواحی اطراف آن می‌شود.

با انجام دادن تمرین‌های کششی، ورزش‌ها و تکنیک‌های فیزیوتراپی، فشار روی بورس پاشنه پا کاهش پیدا می‌کند. برنامه‌های فیزیوتراپی برای بورسیت پاشنه پا عبارت‌اند از:

بورسیت پاشنه پا

جراحی بورسیت پاشنه پا

در صورتی که درد پای شما بعد از ۶ ماه تا ۱۲ ماه بهبود پیدا نکرد، باید عمل جراحی انجام داد. درمان بورسیت پاشنه پا با جراحی به ندرت انجام می‌شود. جراح طی عمل بورسکتومی، بورس آسیب‌دیده را خارج می‌کند.

درمان بورسیت با آنتی‌بیوتیک‌ها

در صورتی که عفونت عامل بورسیت پاشنه پا باشد، پزشک آنتی‌بیوتیک خوراکی را برای بیمار تجویز می‌کند.

کلینیک فیزیوتراپی سعید مزین در سعادت آباد